Cztery wiolonczele i nic więcej? Zestawienie intrygujące i zastanawiające, ale bogactwo brzmieniowe zaspokoi nawet najbardziej wybrednych poszukiwaczy dobrych dźwięków. Polish Cello Quartet chcą zaznajomić szeroką publiczność z repertuarem przeznaczonym dla zespołów wiolonczelowych. Artyści wystąpią już 15 stycznia w sali kameralnej.
Bądź zawsze na bieżąco. Zapisz się do newslettera.
Aby zapisać się do newslettera wymagana jest poniższa zgoda i oświadczenie!
Utwory, które wykonują, są w przeważającej części oryginalnymi kompozycjami przeznaczonymi na kwartet wiolonczelowy. Nie inaczej będzie na koncercie w Szczecinie. My w szczególności czekamy na Offenbachianę II Piotra Mossa, którego gościliśmy ostatnio w naszej Filharmonii. Prawdziwymi ozdobami wieczoru będą także neoklasycyzujący Tansman, jak i impresjonistycza „Ballada i rapsodia”.
Wyjątkowy zespół muzyków młodego pokolenia już od dziewięciu lat występuje na międzynarodowych scenach Europy. Tomasz Daroch, Wojciech Fudala, Krzysztof Karpeta i Adam Krzeszowiec prezentują oryginalne brzmienie jednorodnego kwartetu wiolonczelowego. Co ciekawe, możemy uczyć się od nich nie tylko wybitnego poczucia estetyki dźwięku. Artyści preferują demokratyczny model współpracy na scenie. Regularnie wymieniają się poszczególnymi partiami – pozwala na to specyfika składu ich zespołu. Dzięki temu brzmienie zespołu i interpretacje utworów są różnorodne.
W 2017 roku ukazał się debiutancki album zespołu „Discoveries”. Cztery perły muzyki zapoznanej. Cztery dowody na to, że kwartet smyczkowy może przybrać piękną, homogeniczną postać dialogu partnerów przemawiających tym samym głosem. Tym samym – co wcale nie oznacza, że tak samo. Czas na kolejne odkrycia: młodziutkich pereł muzyki nowej (Dorota Kozińska). W 2019 roku zespół współtworzył album zawierający kompozycje Grażyny Bacewicz (Chandos), który otrzymał prestiżową nagrodę Fryderyka.
Bilety z cenie 25/35 zł na koncert Polish Cello Quartet 15 stycznia 2020 r. można kupić w kasie Filharmonii oraz na filharmonia.szczecin.pl.