W jaki sposób zapamiętać markę, mając do dyspozycji tylko sferę dźwięków? Na pomoc przychodzi sound logo – rozpoznawalny motyw muzyczny, który sprawia, że bezbłędnie kojarzymy melodię z danym produktem. Swój charakterystyczny identyfikator muzyczny otrzymał również festiwal MUSIC.DESIGN.FORM. Festiwalowy dżingiel powstał w oparciu o przemyślany kod dźwiękowy.
Bądź zawsze na bieżąco. Zapisz się do newslettera.
Aby zapisać się do newslettera wymagana jest poniższa zgoda i oświadczenie!
Najważniejsze w motywach muzycznych, pełniących rolę dźwiękowego logo, jest łatwość ich zapamiętania i fakt, że szybko „wpadają w ucho”. Mniejsze znaczenie ma zamysł artystyczny, który towarzyszył ich powstawaniu, choć podejście kompozytora bywa interesujące. Wystarczy przytoczyć jedno z ostatnich, niedokończonych dzieł Jana Sebastiana Bacha – „Die Kunst der Fuge”. Temat finałowej fugi ze zbioru został oparty na dźwiękach: B-A-C-H, w których nietrudno dostrzec korelację z nazwiskiem twórcy.
Identyfikacja muzyczna festiwalu MUSIC.DESIGN.FORM, stworzona przez Mateusza Czarnowskiego, również została oparta na nieprzypadkowym motywie, złożonym z trzech dźwięków. Odpowiadają one skróconej nazwie wydarzenia – MDF. Rozwinięcie muzyczne skrótu ma swoje odzwierciedlenie w nazewnictwie solmizacyjnym: Mi-Do-Fa, co odpowiada dźwiękom: E-C-F. Właśnie one stanowią trzon muzycznego logo oraz festiwalowego dżingla utrzymanych w trzech różnych odsłonach muzycznych: minimalistycznej, elektronicznej i symfonicznej. Każda z wersji powstała z myślą o artystach biorących udział w festiwalu i różnych kontekstach wydarzeniowych.
Bilety na płatne wydarzenia odbywające się w ramach MDF Festival można zakupić online przez strony: mdf.filharmonia.szczecin.pl, filharmonia.szczecin.pl, bilety24.pl, a także bezpośrednio w kasach stacjonarnych Filharmonii w Szczecinie. Do 29 lipca trwa przedsprzedaż biletów w niższej cenie.
FILMY I ZDJĘCIA
Dofinansowano ze środków Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej.