Radzimir Dębski "JIMEK" – muzyk i kompozytor, producent. Syn wokalistki jazzowej Anny Jurksztowicz i kompozytora Krzesimira Dębskiego. Absolwent University of California Los Angeles wydziału Film Scoring, Orchestration oraz Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, wydział Kompozycji.
Od wielu lat komponuje muzykę do filmów fabularnych, seriali telewizyjnych, festiwali muzycznych, spotów reklamowych, spektakli teatralnych. Jednak szersza publiczność usłyszała o nim w kwietniu 2012 roku, po wygranej w konkursie na remix utworu Beyonce pt. „End of time”. Kompozytor pokonał 3000 uczestników, a jego remix znalazł się na EP-ce "4. The Remix", która dostępna jest w serwisie iTunes od 24 kwietnia 2012 roku.
Historia jazzu wg Jimka to pięćdziesiąt jeden słynnych tematów jazzowych, które Radzimir Dębski zaaranżował w jedną suitę, dbając o dramaturgię i spójność całości. Utwór po raz pierwszy wykony został w 2016 roku podczas festiwalu Solidarity of Arts w Gdańsku. Tak opisał utwór Borys Kossakowski w magazynie JAZZ FORUM z września 2016 r:
Poszczególne fragmenty płynnie przechodziły jeden w drugi, Coltrane w Jobima (Giant Steps w rytmie bossa novy), Parker w Kapera, a Kaper w Komedę. Zaczęło się filmowo – od Ironside Quincy’ego Jonesa, tematu znanego z filmu „Kill Bill” Quentina Tarantino. Filmowo było również i dalej, bo znalazło się miejsce dla When You Wish Upon a Star znanej z czołówki disneyowskich filmów, Moon River Henry’ego Manciniego (ze „Śniadania u Tiffany’ego” oczywiście) czy Sleep Safe and Warm, czyli kołysanka z „Dziecka Rosemary”.
Chronologicznie zaś swą historię Jimek rozpoczął od ragtime’u, Gershwina i Ellingtona (Maple Leaf Rag, Rhapsody in Blue, It Don’t Mean a Thing itp.). Lata 50. to m.in. Why Try to Change Me Now znane m.in. z wersji Franka Sinatry czy Blue in Green Milesa Davisa poprzedzony oryginalnym intro Billa Evansa, który jest prawdziwym kompozytorem tego utworu. Fanom rytmów latynoskich Jimek zafundował zaś gorącą podróż przez Girl From Ipanema, Mas Que Nada, czy Oye Como Va. Było jeszcze i Take Five z repertuaru Brubecka, Cantaloupe Island Herbie’ego Hancocka, a całość skończyła się hymnem hard bopu Moanin’ Bobby’ego Timmonsa.
Sprzedaż biletów startuje 17 maja o godz. 13:00 w kasie oraz przez internet. Do kasy i sprzedaży internetowej trafią dwie odrębne pule biletów. Przy kasie jedna osoba będzie mogła kupić maksymalnie 5 biletów. Limit dla transakcji internetowej ustalono – podobnie jak przy sprzedaży stacjonarnej – na 5 wejściówek. Dodatkowych informacji udziela Kasa Filharmonii pod adresem kasa@filharmonia.szczecin.pl.
Dwudniowe świętowanie urodzin Szczecina staje się powoli filharmoniczną tradycją. Bardzo dziękujemy za ogromne zainteresowanie naszymi koncertami. Pamiętajcie, że nasza orkiestra, która jest zawsze zaangażowana w koncerty urodzinowe, występuję dla Was także cały sezon artystyczny. Do zobaczenia na koncertach!