Już w najbliższy poniedziałek 18 marca obchodzić będziemy Globalny Dzień Recyklingu promujący znaczenie recyklingu w zabezpieczeniu przyszłości naszej planety. A że na wymiar globalny ma wpływ także to, co robimy lokalnie i na "własnych podwórkach", Filharmonia postanowiła nie marnować raz wykorzystanych surowców. Z bannera zrobiliśmy plecaki, które będziecie mogli nabyć w specjalnych cenach.
Odpady są wrogiem środowiska naturalnego, a najlepszym rozwiązaniem byłoby całkowite ich wyeliminowanie. Jako, że jest to niemożliwe – musimy pamiętać o ich segregowaniu i powtórnym wykorzystaniu.
Globalny Dzień Recyklingu, którego druga odsłona odbywa się pod hasłem
"Recycling into the Future", ma na celu uświadomienie światu, że recykling jest zbyt ważny, aby nie był globalnym problemem. Jednocześnie musimy też zastanowić się nad ponownym wykorzystywaniem odpadów w stopniu większym, niż dotychczas, nadać wartość produktom z recyklingu i nauczyć się nie marnować, a wykorzystywać ponownie. Więcej o Globalnym Dniu Recyklingu można przeczytać
TUTAJ.
My też staramy się nie marnować, tylko przerabiać i tworzyć nowe. W duchu
upcyklingu (zwanego także mniejszym recyklingiem lub recyklingiem 2.0) powstała więc limitowana seria plecaków, którą pokazujemy, że można ponownie wykorzystać zbędne materiały i nadać im nowe, w dodatku bardzo modne, życie. Wspólnie ze szczecińską firmą
HO::LO, specjalizującą się we wtórnym przetwarzaniu różnych materiałów na nowe produkty (torby, plecaki, portfele) stworzyliśmy
wyjątkową linię plecaków powstałych z… wielkoformatowego banneru reklamowego.
Zdecydowaliśmy się nie dokładać swojej cegiełki do globalnej sumy odpadów reklamowych. Z tych wykorzystanych już przez nas w przestrzeni miejskiej, dzięki współpracy z HO::LO, powstała seria kolorowych, pojemnych plecaków. Każdy z nich jest niepowtarzalny, bo uszyty z fragmentów siatki reklamowej reklamującej
Święto Muzyki, organizowane w 2017 roku przez Filharmonię w Szczecinie (na każdym jest więc inny fragment nadruku). Każdy jest też oznaczony niewielką wszywką z logo Filharmonii oraz informacją o limitowanej, upcyclingowej serii. Plecak świetnie sprawdza się w mieście, łatwo go czyścić, a przede wszystkim – powstał bez szkody dla środowiska.
„Bannerowe" plecaki będzie można kupić
20% taniej – w cenie 38 zł.
Już od najbliższego poniedziałku 18 marca będą dostępne w sklepie internetowym, a dzień później, we wtorek 19 marca, także w kasie Filharmonii. Promocja będzie obowiązywać przez cały nadchodzący tydzień aż do 24 marca.