Filharmonia w Szczecinie angażuje się w akcje społeczne. 26 marca przyłączymy się do
Purple Day – Międzynarodowego Dnia Epilepsji, a budynek zaświeci się w odcieniu purpury. 28 marca w ramach
Godziny dla Ziemi WWF wyłączymy iluminację na godzinę. 2 kwietnia z kolei budynek przybierze kolor niebieski w ramach Światowego Dnia Świadomości Autyzmu i akcji
Polska na niebiesko.
Purple Day 26 marca
Tego dnia na całym świecie prowadzone są różnego rodzaju akcje edukacyjne na temat epilepsji i możliwości jej leczenia. Wiedza społeczeństwa na ten temat jest ciągle niewystarczająca, choć roku rozpoznaje się ją u ok. 25 tys. ludzi na świecie, a w samej Polsce dotkniętych epilepsją jest ok. 400 tysięcy osób. Według przeprowadzanych badań Polacy wciąż niewiele wiedzą o epilepsji – mylą ją z innymi schorzeniami, obawiają się chorych na padaczkę, nie potrafią we właściwy sposób udzielić pomocy w trakcie napadu padaczkowego.
Purple Day, zwany w Polsce Lawendowym Dniem, to okazja, by mówić o tym, czym jest padaczka i zwrócić uwagę na potrzeby chorych. Filharmonia symbolicznie włączy się w akcję
podświetlając elewację budynku w jednym z odcieni purpury – barwy, która ma niezwykle szeroki zakres (od intensywnej czerwieni po ciemny fiolet) tak, jak i zaburzenia epileptyczne.
Więcej na temat epilepsji na
padaczka.eu.
Godzina dla Ziemi 28 marca
WWF na całym świecie angażuje ludzi w rozwiązywanie konkretnych problemów ekologicznych. Godzina_dla_Ziemi wspiera działania mające uświadamiać ludzi o tak ważnym zagadnieniu, jakim jest ochrona naszego domu – środowiska naturalnego. W tym roku edukujemy społeczeństwo, jak nasze wybory wpływają na planetę. O tym, jak niewielkim nakładem pomagać naszej planecie na co dzień można przeczytać
TUTAJ
Szczecin po raz kolejny włączy się w tę globalną inicjatywę, a Filharmonia
wyłączy oświetlające ją światła na jedną godzinę w sobotę, 28 marca o godz. 20:30.
Światowy Dzień Wiedzy Na Temat Autyzmu 2 kwietnia
Autyzm jest tajemniczym zaburzeniem, u podstaw którego leży nieprawidłowa praca mózgu. Osoby z autyzmem mogą mieć problemy z mówieniem, postrzeganiem świata, rozumieniem relacji społecznych, w odmienny sposób odbierają też wrażenia zmysłowe.
Kampania Fundacji JiM
Polska na niebiesko w ramach ogólnoświatowej akcji
Light it up blue ma pomóc zrozumieć autyzm i upowszechnić wiedzę o nim.
2 kwietnia, by wesprzeć osoby z autyzmem i ich rodziny na całym świecie budynki użyteczności publicznej oświetlane są na niebiesko, można też kolor niebieski dodać do ubrania czy propagować logo akcji w Internecie (np. na Facebooku). Filharmonia w Szczecinie także, po raz kolejny już,
zaświeci się na niebiesko.