„
Jeden z najwybitniejszych i najbardziej osobnych artystów współczesnego jazzu”
Polityka
„
Połączenie całkowitego zrozumienia muzyki z odważną, wręcz przerażającą techniką jazzową”
BBC
„
Uri Caine udowadnia (...) jak wielkim jest mistrzem”
Esensja
„
Wirtuozerska fuzja tego co najlepsze w klasyce i improwizowanej muzyce”
JazzPRESS
Choć lekcje gry na fortepianie pobierał już od 7. roku życia, Uri Caine (rocznik 1953) wydał swój pierwszy album dopiero przed czterdziestką. Protegowany i uczeń Bernarda Peiffera i George'a Crumba, dziś jest uważany za jednego z najbardziej niezwykłych i oryginalnych twórców łączących brzmienia klasyczne z muzyką jazzową, klezmerską i elektroniczną. Caine zasłynął m.in. śmiałymi interpretacjami Mahlera, Mozarta, Bacha i Beethovena.
O Szwedzkiej Orkiestrze Kameralnej pisze się w samych superlatywach: „Orkiestra wzbogaca muzykę o klarowność i ostrość nieosiągalne dla większości grup używających instrumentów z epoki. A dyrygent Dausgaard oblicza występy orkiestry na maksymalny efekt” („The New York Times”); „Pod batutą Dausgaarda, ten ansambl wykorzystuje XVIII-wieczne rozwiązania do stworzenia wspaniałego, wiernego brzmienia Beethovena” („The Washington Post”).
Szwedzka Orkiestra Kameralna (Svenska Kammarorkestern) została założona w 1995 roku w Örebro. Od roku 1997 jej dyryguje jej Thomas Dausgaard, którego „The Daily Telegraph” określił mianem „dyrygenta z rzadko spotykaną świadomością i pewnością siebie”. W ciągu ponad 20-letniej kariery formacja zrealizowała blisko 50 płyt z interpretacjami muzyki klasycznej. Jej skład tworzy na stałe 38 muzyków, z których skrzypek Nikolaj Znaider jest również dyrygentem.