Już jesienią Filharmonia w Szczecinie będzie sceną nowego wydarzenia. Idea Arhytmic Perfection Plan zakłada istnienie muzycznego ideału, który można doskonale odtworzyć, traktując jednak pomyłki jako integralne części kompozycji. Pierwsza odsłona eksperymentalnego świata dźwięków już 17 maja w Akademii Sztuki w Szczecinie.
„Zakładając, że całe życie uczyliśmy się muzyki w taki sposób by zagrać ją bezbłędnie – wyobraźmy sobie, że istnieje cała sfera muzyki, której nikt nie zna, której nikt nie toleruje, nie akceptuje, nie chce… jak gdyby po drugiej stronie lustra…” – tak pisze o idei projektu jego inicjator, znana postać sceny yassowej Jerzy Mazzoll.
Arhythmic Class to miejsce spotkań artystów dźwięku, wirtuozów, producentów, konstruktorów w miejscu do tego stworzonym. Arhythmic Class to przestrzeń intelektualna do praktycznej analizy założeń niemożliwych.
Do udziału w pierwszej odsłonie projektu zostali zaproszeni artyści, którzy byli gwiazdami zeszłorocznej edycji festiwalu Diffusion Art, jednak nie spotkali się na scenie – Marcin Dymiter i Jurek Przeździecki. Wykonają sety niezależne oraz wspólny, wykonają także fragmenty partytur przygotowane przez Jerzego Mazzola.
Marcin „Emiter” Dymiter od blisko 25 lat należy do szarej eminencji polskiej muzyki alternatywnej, eksperymentalnej i improwizowanej. Jest producentem, kompozytorem, wykładowcą, a także twórcą warsztatów, instalacji dźwiękowych, słuchowisk radiowych oraz muzyki filmowej i teatralnej. Na swoim koncie ma udział w projektach takich jak Ewa Braun, Emiter.Arszyn, Mapa, Mordy, Niski Szum i Sonda. Współpracował między innymi z Jerzym Mazzollem, Mikołajem Trzaską i Marcinem Świetlickim. Najnowszym przedsięwzięciem Dymitera jest Flora Quartet – grupa wykorzystująca elektronikę, muzykę akustyczną, nagrania terenowe i diaskopowe wizualizacje.
Jerzy Przeździecki, reprezentant młodszego pokolenia twórców elektroniki, zaczynał od lekcji gry na fortepianie, które pobierał jako dziecko. Jako student Akademii Sztuk Pięknych odkrył muzykę elektroniczną, a dokonania takich formacji jak Coil, Throbbing Gristle i Psychic TV zainspirowały go do samodzielnego komponowania. Owocem twórczych poszukiwań Przeździeckiego jest album „Biscuit Symphony” (2011) oraz kilkanaście singli i EPek wydanych przez wytwórnię Recognition, Cocoon, Synewave i Definition Records. Polskiego producenta doceniono również za granicą – jego energetyczne sety didżejskie wybrzmiewały w klubach Portugalii, USA, Japonii, Australii i Afryki Południowej. Kompozycje Przeździeckiego trafiły też do repertuaru innych DJów.
Współpraca Emitera i Przeździeckiego to wyjątkowe spięcie twórcze w karierze obydwu muzyków. Arhythmic_Class vol.1 odbędzie się we wtorek, 17 maja o godz. 19 w Akademii Sztuki, Sala Czarna.
Organizatorem wydarzenia jest Filharmonia im. M. Karłowicza w Szczecinie. Druga odsłona cyklu odbędzie się 14 czerwca, zaś kolejne 7 września i 5 października, również w Akademii Sztuki w Szczecinie.