Filharmonia odsłania kolejne elementy układanki zachęcającej do kolekcjonowania dobrych dźwięków. Tajemnicze kolorowe billboardy, które można było zobaczyć w Szczecinie i okolicach to kolejny, po bezpłatnych badaniach słuchu, element kampanii społecznej „Usłysz dobre dźwięki”. Akcja zaczyna także życie w internecie – stworzyliśmy stronę, na której będą zamieszczane wszystkie informację .
Przez dwa tygodnie w Szczecinie i miastach województwa można było zobaczyć komiksowe billboardy. Ich treść skoncentrowana była na trosce o słuch. „
Jeżeli to są twoje słuchawki, to pewnie myślisz, że MP3 to muzyka”, „
Co ty wiesz o decybelach” i „
Słuchawki nie są do ucha, tylko do słuchania” to tylko niektóre hasła skierowane do mieszkańców. Miały one skłonić do refleksji jak i gdzie słuchamy muzyki. Przez kolejne dwa tygodnie zobaczymy dalszą część kampanii, tym razem zachęcającą do wizyty w Filharmonii.
Mottem tegorocznego sezonu artystycznego Filharmonii jest hasło „Kolekcjonujemy Dobre Dźwięki”. Pragniemy przypomnieć miłośnikom muzyki czym jest dobry dźwięk i spróbować przywrócić jego wartość. Zadaliśmy sobie pytanie: Jak słuchać, żeby usłyszeć? Poszukując odpowiedzi doszliśmy do wniosku, że najlepiej na żywo. Zapraszamy wszystkich do naszych sal koncertowych. Tam, w miłej atmosferze spotkacie się Państwo z akustyką na najwyższym poziomie – mówi Dorota Serwa, Dyrektor Filharmonii w Szczecinie.
Filharmonia bardzo mocno zaangażowała się w akcje ochrony słuchu – najważniejszego z perspektywy muzyki zmysłu. Badania partnera akcji, Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu wskazują, że skala problemu jest duża i wzrasta wraz z wiekiem. Uszkodzenia słuchu dzieci w wieku szkolnym sięgają 20%. Wśród osób starszych przekraczają 50 %, natomiast u osób powyżej 70 roku życia dotykają aż 75% populacji.
Po raz kolejny chcemy zwrócić uwagę na problemy związane ze słuchem. Dane ze Światowej Organizacji Zdrowia potwierdzają, że Polacy coraz gorzej słyszą. Dbamy już o kondycję fizyczną, o rozwój osobisty, pora zadbać o słuch. – mówi dyrektor Serwa.
Zwracajmy uwagę na szczegóły: głośność, nośnik, słuchawki, wnętrza. To wszystko składa się na ostateczny odbiór muzyki. A ta powinna być dla nas przyjemnością - dodaje.
Akcja „
Usłysz dobre dźwięki” bardzo szybko rośnie, dlatego uruchomiliśmy specjalną stronę internetową. Jest to kompendium wiedzy o całej kampanii. Znajdą tam Państwo informacje o działaniach, zdjęcia i porady jak zadbać o słuch. Stronę można znaleźć pod adresem
uslysz.filharmonia.szczecin.pl/