Natalia Kawałek- mezzosopran młodego pokolenia. Absolwentka warszawskiego Uniwersytetu Mu zycznego im. F. Chopina w klasie profesor Izabelli Kłosińskiej, po ukończeniu którego kontynuowa ła naukę na wiedeńskim Universität für Musik und darstellende Kunst u Claudii Vischi. W ramach programu Erasmus kształciła się również w Conservatorio di Santa Cecilia w Rzymie u Rebecchi Berg i Sary Mingardo. Jest laureatką trzeciego miejsca i nagrody publiczności podczas Internatio nal Singing Competition for Baroque Opera Pietro Antonio Cesti (2012); drugiego miejsca, nagrody publiczności i licznych wyróżnień na Hilde Zadek Gesangswettbewerb w Wiedniu (2013) jak rów nież wyróżnienia podczas DEBUT Gesangswettbewerb w Niemczech (2016).
Artystka regularnie współpracuje z prestiżowym Theater an der Wien w Wiedniu gdzie w ostatnim czasie miała okazję występować jako Hermia w Midsummer's Night Dream B. Brittena (reż. D. Mi cheletto, dyr. L. Hussain), Ann Kennedy w Marii Stuardzie G. Donizettiego (reż. Christoph Loy, dyr. P. Arrivabeni) oraz Dama di Lady Macbeth u boku Placido Domingo w roli Macebtha w Macbecie G. Verdiego (reż. R. Gayer, dyr. B. de Billy). W czerwcu 2017 zadebiutowała w Teatrze Wielkim w Warszawie rolą Lucienne w Die tote Stadt E. Korngolda (reż. M. Treliński, dyr. L. König). Niezwykle ważnym wydarzeniem był jej udział w koncercie sylwestrowym w 2015 r. w Theater an der Wien zatytułowanym 3 mezzi, majacy formę gali trzech mezzosopranów, gdzie Natalia wystąpiła u boku Anne Sophie von Otter i Angeliki Kirschlager. W sezonie 2022/2023 będzie można ją usłyszeć w tytułowej roli Marii de Buenos Aires A.Piazzoli w Operze Narodowej w Warszawie, jak również w roli tytułowej Carmen podczas tournee w USA.
Płyty, na których można usłyszeć Natalię Kawałek ukazały sie dzięki wytwórni Evoe Records i nale żą do nich Amor Sacro Amor Profano, Cantates et petits macarones z Il Giardino d’Amore, Carne vale di Venezia wraz z Miriam Albano oraz Jakubem Józefem Orlińskim, Enemies in Love oraz It’s Christmas Time.