Jej solowe występy gramofonowe łączą wycinki z drum’n’base’u, hardcore’u, muzyki garażowej czy klubowej z fragmentami głęboko minimalistycznych oraz klasycznych utworów, w złożone kompozycje na żywo. Pochodząca z Londyn artystka świetnie czuje się solo za gramofonami, jak i w kooperacjach z ogromnymi orkiestrowymi składami. Występowała m.in. z BBC Concert Orchestra, Aarhus Symphony Orchestra, czy Orchestre Nationale de Lyon. Feshareki koncertuje na całym świecie od Montrealu po Moskwę, a każdy jej występ to mocne doświadczenie, silnie powiązane z przestrzenią i eksplorujące temat dźwięku jako nośnika informacji. Temat ten zgłębia też na wydanym w 2018 roku debiutanckim albumie „NEW FORMS” oraz podczas swoich audycji dla Radia NTS.
W 2004 roku Shiva Feshareki zdobyła tytuł Młodego Kompozytora Roku w ramach BBC Proms (miała wtedy 17 lat!), a w 2017 BASCA (British Academy of Songwriters, Composers, and Authors) przyznała jej nagrodę za innowacyjność. To ostatnie wyróżnienie wiele mówi o artystce, którą kieruje akademicka ciekawość wobec relacji dźwięku z przestrzenią, światłem i ruchem. Ukończyła studia w zakresie kompozycji w Royal College of Music w Londynie, gdzie w 2016 roku obroniła także doktorat. Doświadczenie naukowca było kluczowe dla jej pracy przy niezwykłym projekcie pt. "Still Point". Jego historia rozpoczęła się wraz z odkryciem niekompletnej kompozycji autorstwa Daphne Oram z 1949 roku, odnalezionej w archiwum BBC, gdzie Oram pracowała wówczas jako inżynier dźwięku. Shiva wraz z Jamesem Bulleyem dokończyli radykalną kompozycję, która ostatecznie doczekała się światowej premiery w wykonaniu Feshareki i London Contemporary Orchestra w 2018 roku w Royal Albert Hall – miejscu, z myślą o którym została pierwotnie napisana.
Komponując artystka często uwzględnia specyfikę miejsca, tworząc swoiste dźwiękowe rzeźby w przestrzeni, np. utwór "GABA-analogue" (2017) wykorzystał miejsce jako narzędzie kompozycyjne do stworzenia dźwięku przestrzennego orkiestry w londyńskim klubie nocnym Printworks. Dla Filharmonii w Szczecinie Feshareki napisała silnie osadzoną w białym holu kompozycję na gramofony oraz instrumenty dęte. Można spodziewać się charakterystycznych dla Feshareki manipulacji i samplingu na żywo oraz akustycznego akompaniamentu sześcioosobowego zespołu dętego, którego instrumentaliści będą się poruszać w przestrzeni. Będzie to pierwszy występ artystki w Polsce oraz niepowtarzalna okazja, by wziąć udział w premierowym wykonaniu i stać się częścią tej „dźwiękowej rzeźby”.