Artystka łącząca w sposób mistrzowski arcytrudne partie koloraturowe z niezwykłą lekkością oraz wyczuciem stylu belcanta. Dysponuje dźwięcznym, nieskazitelnie czystym intonacyjnie głosem o bardzo szerokiej skali. Imponująca lekkość i wyśmienita precyzja pozwala artystce brawurowo wykonywać nawet najtrudniejsze partie koloraturowe bez najmniejszego wysiłku, zachowując przy tym wyjątkowe brzmienie i finezyjny styl bel canto.
Jest laureatką wielu prestiżowych konkursów i festiwali wokalnych, m.in. pierwszej nagrody na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Bilbao, wielokrotnie nagradzana Złotymi Maskami (nagrody krytyków muzycznych).
Poza stałą współpracą z łódzką sceną, Joannę Woś możemy podziwiać na scenach Opery Narodowej w Warszawie, Opery Krakowskiej, Teatru Wielkiego w Poznaniu, Opery Bałtyckiej, Filharmonii Narodowej oraz Filharmonii Krakowskiej. Gości także na wielu scenach operowych i w salach koncertowych na całym świecie, m.in. w Royal Festival Hall w Londynie, Alte Oper we Frankfurcie, Deutsche Oper w Berlinie, Auditorium w Rzymie, Centrum Galiny Wiszniewskiej w Moskwie, Operze Narodowej w Wilnie, Operze Narodowej w Zagrzebiu, Nowosybirskim Teatrze Opery i Baletu.
W jej repertuarze znajdziemy nie tylko partie stricte koloraturowe, jak partia Królowej Nocy w „Czarodziejskim flecie” Mozarta, Rozyny w „Cyruliku sewilskim” Rossiniego czy Olimpii w „Opowieściach Hoffmanna” Offenbacha ale także wybitne kreacje dramatyczno-liryczne jak partia Violetty w „Traviacie”, Gildy w „Rigoletcie” Verdiego, Elwiry w „Purytanach” Belliniego czy Noriny w „Don Pasquale” Donizettiego. Równie bogaty repertuar oratoryjno-kantatowy Artystki obejmuje dzieła Pergolesiego, Rossiniego, Mozarta, Gounoda, Fauré, Orffa czy Szymanowskiego.