Patryk Lichota – muzyk, kompozytor, artysta multimedialny, producent muzyczny, kurator.
Absolwent Kulturoznawstwa i Muzykologii UAM w Poznaniu. Adiunkt w Instytucie Teatru i Sztuki Mediów, wykładowca na kierunku Media Interaktywne i Widowiska, w Akademii Sztuki w Szczecinie, na kierunku Intermedia Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, członek centrum badawczego UAM HAT Center. Dyrektor artystyczny i producent festiwalu muzyki improwizowanej FRIV. Współorganizator Festiwalu Słuchowisk. Kurator Mediations Biennale. Autor muzyki teatralnej, słuchowisk, twórca instalacji multimedialnych (m.in. Cyborganic Plants, Omnihype, Oda di Neuro, Laseroom). Kompozytor muzyki do filmów The Case of Josephine H. (2014) oraz Trucizna i 16 (2017), Hybryda (2018) Izabelli Gustowskiej, Transandino i Pierogarnia K. Piaseckiego, "Marathoner" Huyn Suk Choi. Twórca spektakli Strange Lóóp, Lightskin, Audfit, Echo Clickers. Laserflesh, Kserotyka Nielotów. Członek zespołu kakofoNIKT. Autor projektu muzyki tanecznej dla niesłyszących – DEAFINVIBE. Twórca projektu live video Fonoleptic, autor teledysków i oprawy wizualnej koncertów i spektakli teatralnych. W swojej pracy naukowej zajmuje się wirtualną rzeczywistością i teleobecnością, cybereschatologią, interaktywnością, sound art i soudn design, teorią nowych mediów i gier wideo. Autor książki „Tradycje hałasu w sztuce dźwięku” (2016) oraz "Transpozycje obecności w sztuce mediów – od telekinezy do teleobecności" (2020).