Libańsko-polski dyrygent, obecnie związany ze środowiskiem muzycznym Warszawy i Brukseli.
Studiował w Wyższym Konserwatorium Muzycznym w Bejrucie (w klasie oboju oraz w klasie śpiewu) równocześnie studiując filozofię na Lebanese International University. W 2008 roku ukończył z wyróżnieniem krakowską Akademię Muzyczną (dyrygentura chóralna pod kierunkiem prof. Stanisława Krawczyńskiego). W 2010 roku ukończył – z wynikiem celującym – klasę dyrygentury prof. Marka Pijarowskiego w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Jego ogromna energia, pasja muzyczna i precyzja w działaniach artystycznych doceniana jest zarówno przez publiczność i krytykę, jak i zespoły muzyczne.
Muzyczne zainteresowania Bassema Akiki skupiają się wokół muzyki Zachodu i Wschodu, których wzajemne wpływy stanowiły temat wykładów, prowadzonych przez Artystę w latach 2007-2009 w Uniwersytecie im. Phillipsa w Marburgu (Niemcy). Studia filozoficzne umożliwiły mu poznanie relacji pomiędzy filozofią a muzyką – po pracy magisterskiej dotyczącej Wagnera, Straussa i Nietzschego napisał pracę doktorską o operze „Anioły w Ameryce” Pétera Eötvösa („Antropocentryzm i teocentryzm w muzyce XXI wieku”). Polska prapremiera tego dzieła – pod jego batutą – odbyła się w październiku 2012 roku w ramach Festiwalu Oper Współczesnych we Wrocławiu.
Artysta posiada bogaty repertuar symfoniczny i operowy. Współpracuje z licznymi orkiestrami i zespołami artystycznymi w Libanie, Polsce, Francji, USA, Kanadzie oraz we Włoszech.