Maximilian Hornung dał się poznać jako jeden z czołowych wiolonczelistów swojego pokolenia w ostatnich latach. Dziś
regularnie występuje jako solista z renomowanymi orkiestrami m.in. London Philharmonic Orchestra, Pittsburgh Symphony Orchestra, Tonhalle Orchestra Zurich, Filharmonia Czeska, Vienna Symphony, szwedzką Radio Symphony Orchestra, Indianapolis Symphony Orchestra, WDR Symphony Orchestra Kolonia, Bavarian Radio Symphony Orchestra, Kammerphilharmonie Bremen czy Bamberg Symphony. Grywał pod batutami takich dyrygentów jak Daniel Harding, Yannick Nézét-Séguin, Mariss Jansons, Esa-Pekka Salonen, David Zinman, Pablo Heras-Casado, Andrés Orozco-Estrada, Semyon Bychkov, Bernard Haitink, Manfred Honeck, Antonello Manacorda, John Storgårds, Michael Francis, Mario Venzago, Jonathan Nott, Kristjan Järvi, Andrew Manze, Krzysztof Urbański i Robin Ticciati.
Jego kameralni partnerzy to m.in. Anne-Sophie Mutter, Antje Weithaas, Hélène Grimaud, Daniil Trifonov, Christian Tetzlaff, Lisa Batiashvili, François Leleux, Joshua Bell, Yefim Bronfman, Herbert Schuch, Lars Vogt, Hisako Kawamura, Jörg Widmann i Tabea Zimmermann.
Był zapraszany do występów na festiwalach w Schwetzingen, Salzburgu, Szlezwiku-Holsztynie, Meklemburgii-Pomorzu Przednim, Rheingau, Lucernie, Verbier, Ravinie i Hongkongu. Występował w salach koncertowych m.in. filharmonii w
Berlinie, Kolonii i Essen, a także wiedeńskiej Musikverein, Concertgebouw Amsterdam i londyńskiej Wigmore Hall.
Najważniejsze wydarzenia sezonu 2022/23 to debiuty z Bavarian State Orchestra, Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin,
Hong Kong Sinfonietta, Utah Symphony, Kristiansand Symphony Orchestra i Netherlands Philharmonic Orchestra oraz Cellobennale Amsterdam, trasy koncertowe z Bundesjugendorchester oraz obszerne tournée po Europie z Anne-Sophie Mutter i Lambertem Orkisem. Wraz z Herbertem Schuchem i Hisako Kawamurą zagra recitale, a z Sarah Christian i Timothym Ridoutem tria. W maju 2023 roku dokona prawykonania nowego koncertu wiolonczelowego amerykańskiej kompozytorki Katherine Balch z Staatsorchester Darmstadt pod batutą Karstena Januschke.
Jego wszechstronna dyskografia jest imponująca i obejmuje zarówno koncerty solowe, jak i nagrania z wybitnymi muzykami kameralnymi. Otrzymał nagrodę ECHO Klassik za swoją pierwszą płytę (Sony 2011) – za którą otrzymał tytuł Młody
Artysta Roku – a w następnym roku (Sony 2012) także za nagranie „Koncertu wiolonczelowego” Dvořáka z Bamberger Symphoniker pod dyrekcją Sebastiana Tewinkla. Kolejne nagrania obejmowały najważniejsze utwory wiolonczelowe Richarda Straussa z Orkiestrą Symfoniczną Radia Bawarskiego pod batutą Bernarda Haitinka (Sony 2014) oraz koncerty wiolonczelowe Josepha Haydna z Kammerakademie Potsdam pod kierownictwem Antonello Manacordy (Sony 2015). W 2017 roku Deutsche Grammophon wydało wysoko ocenione nagranie „Trout Quintet” Schuberta z udziałem m.in. Anne-Sophie Mutter i Daniila Trifonova.
Kolejne nagrania zostały wydane przez Genuin, Linn Records, NEOS, Bridge Records i CPO. W 2018 roku wydał swoje nagranie „II Koncertu wiolonczelowego ”Dmitrija Szostakowicza i„ II Koncertu wiolonczelowego” Sulkhana Tsintsadze z
Deutsches Symphonie-Orchester Berlin pod batutą Andrisa Pogi.
Maximilian Hornung, urodzony w 1986 roku w Augsburgu, rozpoczął naukę gry na wiolonczeli w wieku ośmiu lat. Nauczyciele, z którymi najbardziej intensywnie studiował, to Eldar Issakadze, Thomas Grossenbacher i David Geringas. Jako wiolonczelista Tecchler Trio, w którym grał do 2011 roku, w 2007 roku zdobył I nagrodę Konkursu Muzycznego ARD. W wieku zaledwie 23 lat został pierwszym pierwszym wiolonczelistą Orkiestry Symfonicznej Radia Bawarskiego i piastował tę funkcję do 2013 roku. Hornung był wspierany i sponsorowany przez Anne-Sophie Mutter Circle of Friends Foundation oraz Borletti-Buitoni Trust London.. Od wiosny 2022 roku jest dyrektorem artystycznym Traunsteiner Sommerkonzerte.