Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Ewy Iżykowskiej-Lipińskiej.
Występuje jako solista w Polskiej Operze Królewskiej, Warszawskiej Operze Kameralnej, Operze Bałtyckiej, Studiu Koncertowym PR im. Witolda Lutosławskiego jak również w filharmoniach w Warszawie, Krakowie, Opolu. W dorobku artystycznym posiada role w operach m.in. W.A.Mozarta (Belmonte, Tamino, Ferrando, Don Ottavio), G.Donizettiego (Nemorino) P.Czajkowskiego (Leński), G.Verdiego (Alfred), S.Moniuszki (Stefan) B.Britten (Quint) współpracując z takimi reżyserami jak Jurij Aleksandrow, Jitka Stokalska, Michał Znaniecki, Ryszard Cieśla, Dariusz Paradowski oraz dyrygentami – Grzegorz Nowak, Janusz Przybylski, Marta Kluczyńska, Dawid Runtz, Rafał Janiak, Przemysław Neumann, Zbigniew Graca, Marcin Sompoliński.
Z repertuaru kantanowo-oratoryjnego wykonuje m.in.: Pasję wg. św. Mateusza, Pasję wg. św. Jana, Oratorium świąteczne J.S.Bacha (Ewangelista/tenor), Requiem, Davide Penitente W.A.Mozarta, Stabat Mater, Petite Messe Solenelle G.Rossini, Litanie Ostrobramskie, Sonety krymskie S.Moniuszki.
Współuczestniczył również w prawykonaniach: kantaty scenicznej Stabat Mater Ignacego Zalewskiego w roli Piłata w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego podczas Festiwalu Nowe Epifanie 2018, monodramu operowego The End of Al Capone Michaela Schelle jako Al Capone (UMFC w Warszawie), kantaty da camera do słów Juliana Tuwima „Kwiaty polskie” Anny Ignatowicz-Glińskiej (Lublin).
Reprezentował kulturę polską na prestiżowych festiwalach zagranicznych – Melody of Yangtze River 2018 (Wuhan/Chiny) czy Festival Baroque d’Auvergne 2019 oraz 2021 (tourne/Francja). W skład jego dyskografii wchodzą: „Ave Maria”, „Stanisław Moryto in memoriam” (nominacja Fryderyki 2021), „Stabat Mater – Ignacy Zalewski”,” Moniuszko: Pieśni. vol.7”.
jacekszponarski.com