Mezzosopran. Ukończyła studia wokalne w warszawskiej Akademii Muzycznej (klasa Haliny Słonickiej). Uczestniczyła w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Ruska Ruskova i Stefanię Toczyską. Zadebiutowała w partii Opinii Publicznej w Orfeuszu w piekle Offenbacha w warszawskim Teatrze Muzycznym Roma. Była solistką Warszawskiej Opery Kameralnej, gdzie wykonywała partie w Mozartowskich:
Czarodziejskim flecie,
Così fan tutte, Betulia Liberata i
Łaskawości Tytusa, a także w
Dniu panowania Verdiego,
Eugeniuszu Onieginie Czajkowskiego i
Jenůfie Janáčka. Można ją było zobaczyć w
Tannhäuserze Wagnera (Opera Krakowska),
Così fan tutte (Teatr Wielki w Poznaniu) i
Manru Paderewskiego (Opera Nova w Bydgoszczy, nagranie DVD), prawykonaniu scenicznym
Iwony, księżniczki Burgunda Krauzego (Festiwal Warszawska Jesień) i
Madame Butterfly Pucciniego (Studio – wykonanie na placu Defilad, z Aleksandrą Kurzak i Roberto Alagnią). Od kilku lat z powodzeniem kreuje rolę Carmen (Teatr Wielki – Opera Narodowa, Opera Wrocławska, Opera Bałtycka, Opera Krakowska, Opera Nova w Bydgoszczy, Teatr Wielki w Poznaniu.
Jest solistką Polskiej Opery Królewskiej. Współpracuje z Teatrem Wielkim – Operą Narodową, a także Filharmoniami Narodową, Poznańską, Bałtycką, Krakowską, Pomorską, Podkarpacką przy wykonaniach
Stabat Mater Pergolesiego i Rossiniego,
Mszy koronacyjnej i Requiem Mozarta oraz IX Symfonii Beethovena. Śpiewała pieśni: Brahmsa, R. Straussa, Schuberta, Schumanna, Mahlera, Czajkowskiego, Rachmaninowa, Moniuszki i Chopina. Brała udział w wykonaniu
Polskiego Requiem Pendereckiego (I Festiwal Muzyki Polskiej). Współpracowała z wybitnymi dyrygentami, m.in. z: Kazimierzem Kordem, Grzegorzem Nowakiem, Tadeuszem Strugałą, Łukaszem Borowiczem, Marcinem Nałęczem-Niesiołowskim, Jerzym Maksymiukiem, Gabrielem Chmurą, Patrickiem Fournillier oraz reżyserami: Ryszardem Perytem, Laco Adamikiem, Mariuszem Trelińskim, Grzegorzem Jarzyną, Achimem Freyerem, Robertem Wilsonem i Markiem Weissem.
Artystka znacznie poszerzyła swój repertuar Verdiowski. Wzięła udział jako Eboli w koncertowym wykonaniu
Don Carlosa z Aleksandrą Kurzak jako Elżbietą i Roberto Alagną w roli tytułowej (Teatr Wielki w Łodzi). W sezonie 2022/2023 zadebiutowała w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej oraz w Operze Bałtyckiej w partii Amneris w
Aidzie. W tym samym sezonie wystąpiła jako Prezziozilla w
Mocy Przeznaczenia w Operze Narodowej w Warszawie. W ramach Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego „Chopin i jego Europa” uczestniczyła w nagraniach
Halki (włoska wersja językowa, dyr. Fabio Biondi) i Strasznego dworu (dyr. Grzegorz Nowak).
Na zdjęciu Monika Ledzion-Porczyńska, fot. Kinga Karpati