Ukończyła studia wokalno-aktorskie w krakowskiej Akademii Muzycznej, studiowała również teorię muzyki, kompozycję i dyrygenturę.
Uczestniczyła w licznych kursach wokalnych i kursach mistrzowskich. Po zakończeniu studiów kontynuowała naukę śpiewu u Neila Semera (Nowy Jork), a obecnie doskonali swoje umiejętności wokalne pod okiem Dariusza Grabowskiego.
Brała udział w wielu międzynarodowych konkursach wokalnych, takich jak Deutsches Lied Wettbewerb-Sommerakademie Prague-Budapest-Wien (I nagroda), Międzynarodowy Konkurs Sztuki Wokalnej im. Ady Sari (II nagroda), OperSchlossLaubach w Laubach (I nagroda) oraz Wilhelm Stenhammar International Singing Competition (III nagroda). Reprezentowała również Polskę w BBC Singer of the World w 2009 roku, dochodząc do półfinału.
Jej szeroki repertuar sceniczny obejmuje główne partie sopranowe we operach włoskich, takich jak
Aida, Trubadur (m.in. Mannheim, Linz),
Moc przeznaczenia (Opera we Frankfurcie 2022, Warszawa 2023),
Luisa Miller, Otello, Stiffelio, Bal maskowy Verdiego,
Madame Butterfly (m.in. Mannheim),
Siostra Angelica, Tosca (m.in. Deutsche Oper am Rhein w Düsseldorfie), Liu w
Turandot i Mimi w
Cyganerii (ABAO Bilbao) Pucciniego, tytułowa La Wally Catalaniego (Theater an der Wien 2021, produkcja zarejestrowana na DVD), a także role mozartowskie, jak Hrabina w
Weselu Figara i Donna Elvira w
Don Giovannim.
Specjalizuje się również w repertuarze niemieckim i słowiańskim, m.in.
Lohengrin Wagnera,
Mazeppa i
Eugeniusz Oniegin Czajkowskiego (Linz),
Katia Kabanowa Janacka,
Dalibor Smetany (Frankfurt),
Švanda Dudak Weinbergera (Teatro Massimo w Palermo). W jej dorobku znajdują się również partie w operach takich jak
Cardillac Paula Hindemitha,
Barbara Radziwiłłówna Henryka Jareckiego,
Konsul Menottiego,
Salome Straussa,
Peter Grimes Brittena,
Medea L. Cherubiniego i
Opowieści Hoffmanna Offenbacha.
Obok partii operowych, często występuje także w repertuarze oratoryjnym takim jak
Requiem Verdiego,
Stworzenie świata Haydna, IX symfonia Beethovena,
Ein Deutsches Requiem Brahmsa,
Stabat Mater Szymanowskiego i większość partii sopranowych w dziełach Krzysztofa Pendereckiego. Jako solistka gościnna występowała w wielu salach koncertowych na całym świecie, m.in. Simón Bolívar Concert Hall w Caracas, Berliner Konzerthaus, Doha Concert Hall, Teatr Maryjski w Petersburgu, Darmstadt Konzerthaus, Musikverein Graz czy Filharmonii Narodowej w Warszawie.
W sezonie 2022/2023 zadebiutowała w Bayerische Staatsoper w Monachium jako Cio-Cio-San w
Madame Butterfly oraz jako Tosca w Innsbrucku i Grange Park Opera w Surrey (Wielka Brytania).
Na zdjęciu Izabela Matuła, fot. Karpati&Zarewicz