Dziś rusza nabór do międzynarodowego programu edukacyjno-artystycznego Music.Multimedia.Management. Skierowany do studentów i absolwentów uczelni artystycznych, pracowników instytucji oraz placówek związanych z kulturą i sztuką dwuletni program MMM będzie rozwijał kompetencje specjalistów międzynarodowego sektora kultury.
Für die Anmeldung zum Newsletter ist die folgende Einwilligung und Erklärung erforderlich!
Przed jakimi wyzwaniami stoi dziś świat muzyki klasycznej? Jak czerpać z dotychczasowych doświadczeń, aby wnieść świeżą perspektywę do sal koncertowych? Jak zapewnić i skonsolidować obecność w przestrzeni cyfrowej, kiedy koncerty na żywo znów staną się możliwe?
To tylko niektóre z pytań, na które Filharmonia w Szczecinie, wraz z partnerami Fjord Cadenza (Skodje, Norwegia) i TRAFO Trafostacją Sztuki (Szczecin) odpowie w nowym interdyscyplinarnym programie edukacyjno-artystycznym Music.Multimedia.Management. zaplanowanym na lata 2021/2022.
Międzynarodowe autorytety
Do sformułowania odpowiedzi i przedstawienia swoich prognoz zaprosiliśmy ekspertów z międzynarodowego sektora kultury. Są to między innymi Dyrektor artystyczny Filharmonii w Szczecinie i Fjord Cadenza, Rune Bergmann; krytyk sztuki i kurator Andrew Berardini, (LA); dyrygent Łukasz Borowicz (Filharmonia Poznańska); Kathryn Enticott, Enticott Music Management (Londyn), ekspert i doradca Kevin Kleinmann (Paryż), Gregor Kotow, CEO, LIU KOTOW International Management and Promotion (Hannover); Tuula Jukola-Nuorteva, Kierownik ds. Edukacji, Finnish National Opera & Ballet (Helsinki); Annika Kukkonen, producent, Helsinki Philharmonic Orchestra; Lydia Wen-Chen Kuo, CEO Taiwan National Symphony Orchestra; Julian Lloyd Webber, były dyrektor Royal Birmingham Conservatoire (UK); reżyser świateł Katarzyna Łuszczyk, reżyser dźwięku Prof. Joanna Napieralska; Prof. Florian Riem, Sekretarz Generalny Federacji Międzynarodowych Konkursów Muzycznych; reżyser świateł Felice Ross; Stanisław Ruksza, Dyrektor TRAFO Trafostacja Sztuki (Szczecin) i Erik Valderhaug, reżyser dźwięku, Dyrektor-Lydkjelleren (Ålesund), z gościnnym udziałem artystek i artystów, m.in. wiolonczelistek Anastasii Kobekiny i Camille Thomas.
Program kierujemy do studentów i absolwentów uczelni artystycznych, pracowników instytucji oraz placówek związanych z kulturą i sztuką, a także osób z dorobkiem artystycznym, które chcą poszerzyć swoją wiedzę w zakresie zarządzania i produkcji interdyscyplinarnych wydarzeń kulturalnych.
Zaczynając od darmowych kursów on-line przewidzianych na maj-czerwiec 2021, wybrani kandydaci będą mieli możliwość udziału w 2-tygodniowych praktykach w siedzibach partnerów projektu, a następnie zakwalifikowania się na dwumiesięczny płatny staż w Polsce lub w Norwegii. Realizacja projektu ma wpłynąć na podnoszenie kompetencji specjalistów międzynarodowego sektora kultury oraz wzrost zainteresowania nowatorskimi formami wypowiedzi artystycznych skierowanymi do różnych grup odbiorców.
Projekt, dofinansowany jest ze środków Mechanizmu Finansowego EOG oraz Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu i zapewnia możliwość współtworzenia konkretnych wydarzeń artystycznych takich jak: Music.Design.Form Festival, International Lutoslawski Youth Orchestra, Fjord Cadenza Festival oraz program wystawienniczy Galerii Poziom 4.
Masterclass na początek
Każdy moduł programu składa się z serii webinariów i wykładów prowadzonych w języku angielskim przez szerokie grono ekspertów z całego świata. Lista modułów jest zróżnicowana i obejmuje: rozwój publiczności, edukację muzyczną, impresariat, zarządzanie zespołem, kuratorstwo sztuki, dźwięk (projektowanie i inżynieria) oraz światło i multimedia.
Rejestracja internetowa do programu ruszyła 16 marca.