Rozmowa z Ursulą Haselböck wieńczy serię wywiadów ze specjalistami świata sztuki, którą realizowaliśmy wspólnie ze studiem Arth Pixels przez ostatnie dwa lata w ramach projektu edukacyjnego Music. Multimedia. Management.
Poznajcie perspektywę osoby, która od kilku lat z sukcesem rozwija misję festiwalu, aby dostęp do muzyki był wszędzie i dla każdego. Penetrując okolice Meklemburgii – Pomorza Przedniego, muzyka dociera tu do wyjątkowych zakątków z dala od jakiejkolwiek infrastruktury i blichtru wielkich miast. W niecodziennych lokalizacjach, takich jak zamek, kościół na uboczu, stodoła czy fabryka, Festspiele Mecklenburg-Vorpommern realizuje kilkadziesiąt koncertów rocznie z udziałem lokalnej społeczności, tysięcy gości z sąsiednich landów i krajów oraz międzynarodowych gwiazd.
Ursula Haselböck zdradza nam między innymi, jakie wyzwania stoją przed nią jako Dyrektorką Festiwalu wywodzącego się z tradycji muzyki klasycznej. Jak uwieść publiczność, spełnić oczekiwania wytrawnych melomanów i jednocześnie wzbudzić ciekawość u osób, które nie bywają regularnie na koncertach. Jak rozwijać publiczność w miejscach o rozpierzchniętej populacji, bez szkół muzycznych i ośrodków kultury. Jak zwykle, zajrzymy za kulisy festiwalu i zapytamy o składowe sukcesu oraz godzenie kariery zawodowej z innymi aspektami życia.
Osoby, które śledziły poprzednie rozmowy w ramach projektu Music. Multimedia. Management., odnajdą nowe spojrzenie na wątki, które przewijały się od początku serii, w tym między innymi możliwości otwierające się przed sektorem muzyki klasycznej w dobie galopującej cyfryzacji.
Dodatkową klamrę stanowi idea festiwalu, która bezpośrednio rezonuje ze specyfiką i misją naszego Partnera w projekcie M.M.M., czyli festiwalu Fjord Cadenza, odbywającego się w norweskich fjordach, z dala od nowoczesnej sali koncertowej, a blisko natury i lokalnej tkanki. To co niewątpliwie łączy te modele z działalnością Filharmonii w Szczecinie, to znaczenie partnerstw i wspólnej pracy nad rozwojem publiczności i przełamywania barier w dostępie do muzyki. Dla mieszkańców Meklemburgii-Pomorza Przedniego, to właśnie Szczecin jest najbliższym ośrodkiem kultury.
Mamy nadzieję, że w ramach serii udało nam się ukazać przekrój tego, jak działa dziś nasza branża, a także niuanse zawodów i specjalizacji, które wywodzą się ze wspólnego mianownika, czyli pasji do sztuki i muzyki, i które mogą stanowić drogowskaz dla dalszych twórczych poszukiwań.
Urodzona w 1981 roku w Wiedniu, Ursula Haselböck studiowała germanistykę, management muzyczny oraz grę na wiolonczeli. Po pracy dla orkiestry Tonkünstler oraz festiwalu Grafenegg (Austria), w 2013 roku trafiła do berlińskiego Konzerthaus, gdzie zajmowała się planowaniem festiwali i projektów. Dzięki wieloletniej pracy w charakterze menadżera muzycznego, posiada szerokie kontakty z międzynarodowym światem muzycznym oraz bogate doświadczenie w zakresie niemieckiego rynku finansowania. Od 2020 roku pełni stanowisko Dyrektorki Festiwalu Meklemburgia-Pomorze Przednie.
Seria Contemporary Creators (Współcześni Twórcy) w ramach międzynarodowego projektu Music. Multimedia. Management., to zapis spotkań z wybitnymi artystami i specjalistami świata sztuki, podczas których omawiają kluczowe kwestie mające wpływ na branżę i funkcjonowanie w sektorze kultury. Nasi goście zdradzają, gdzie znajdują inspirację oraz motywację do działania i rozwoju, jak wygląda komunikacja i rozwój publiczności z perspektywy artysty oraz jakie emocje towarzyszą im dziś w dobie przemian spowodowanych pandemią i nie tylko.Working together for a green, competitive and inclusive Europe
Veranstalter
Working together for a green, competitive and inclusive Europe
DETAILS
Współcześni Twórcy: Ursula Haselböck
10-12-2022 12:00