Pierwszy koncert w ramach Arhythmic Perfection Plan rozpocznie się o godzinie 18.00 w holu Filharmonii. Kolektywna improwizacja pod dyrekcją prof. Krzysztofa Knittla połączy muzyków naszej Orkiestry Symfonicznej, Jerzego Mazzolla i Jurka Przeździeckiego. Wspólne warsztaty, otwarte także dla muzyków z zewnątrz zainteresowanych swobodną improwizacją, zaowocują występem, który może przydarzyć się tylko raz. Muzykom towarzyszyć będzie gość specjalny – tancerz Irad Mazliah.
Krzysztof Knittel – kompozytor, pedagog i mistrz improwizacji. Współpracował ze Studiem Eksperymentalnym Polskiego Radia i The Center of the Creative and Performing Arts w Buffalo (USA). Jest profesorem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, wykładał też w akademiach muzycznych w Łodzi i Krakowie. Jako dziennikarz muzyczny współpracował z Tygodnikiem Literackim, Ruchem Muzycznym, magazynem muzycznym Studio, telewizyjnym Pegazem i Redakcją Muzyki Poważnej TVP. Realizuje utwory komputerowe i elektroakustyczne, tworzy instalacje dźwiękowe, pisze utwory orkiestrowe, kameralne, sceniczne – między innymi dla Filharmonii Narodowej, NOSPR-u, Orkiestry Kameralnej PR Amadeus, Sinfonii Varsovia, Polskiej Orkiestry Radiowej, Cameraty Silesia. Komponuje też dla solistów: Elżbiety Chojnackiej, Janusza Olejniczaka, Olgi Pasiecznik – ta ostatnia otrzymała nagrodę Orfeusza na Warszawskiej Jesieni za kreację w „The Heartpiece – Double Opera” skomponowanej wspólnie przez Krzysztofa Knittla i Johna Kinga.
Sam prof. Knittel był wielokrotnie nagradzany. W 1985 roku otrzymał nagrodę „Solidarności” w dziedzinie muzyki (za kwartet smyczkowy poświęcony księdzu Jerzemu Popiełuszce), w 1998 został nagrodzony przez Foundation for Contemporary Performance Arts w Nowym Jorku, w 2003 roku otrzymał Nagrodę im. Cypriana Norwida oraz Nagrodę Związku Kompozytorów Polskich, w 2005 Srebrny Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” oraz złoty medal Opiekuna Miejsc Pamięci Narodowej, zaś w 2007 odznakę „Zasłużony dla kultury polskiej”. Wśród artystów, z którymi współpracuje są: Andrzej Bauer, Franziska Baumann, Jeff Beer, Ed Bogaard, Marek Chołoniewski, Uwe Dierksen, Axel Dörner, Tomasz Duda, Uli Fusseneger, Tim Hodgkinson, Carl-Ludwig Hübsch, Pere Oliver Jørgens, Timo Kamarainen, John King, Włodzimierz Kiniorski, Martin Klapper, Jacek Kochan, Werner Kodytek, Jerzy Kornowicz, Alexey Kruglov, Ryszard Latecki, Mieczysław Litwiński, Albert Markos, Laszlo Melis, Marek Mietelski, Ernesto Molinari, David Moss, Victor Nubla, Uwe Oberg, Paolo Pandolfo, Zdzisław Piernik, Adam Pierończyk, Jan Pilch, Andrzej Przybielski, Kazimierz Pyzik, Andrey Smirnov, Tomasz Stańko, Maciej Staszewski, Raymond Strid, Tadeusz Sudnik, Olga Szwajgier, Birgit Ulher, Wojciech Waglewski, Marcus Weiss, Tadeusz Wielecki, Jerzy Mazzoll, Frank Wingold, Niels Winther, Yuriy Yaremchuk, Carlos Zingaro, Agata Zubel.
Jerzy Mazzoll – wirtuoz klarnetu basowego, wokalista i kompozytor yassowy. Jeden z inicjatorów tzw. rewolucji yassowej w polskim jazzie. Pod koniec lat 80. grał w grupach punkowych i alternatywnych. Lider powstałej w latach 90. formacji Mazzoll & Arhythmic Perfection, która zgłębiała stworzonej przez niego ideę "arytmicznej perfekcji" improwizując kompozycje i używając czasem rysunków mających oddawać nastrój zamiast nut. Uznany przez „Jazz Forum” za jednego z najciekawszych współczesnych polskich klarnecistów.
Jurek Przeździecki – jeden z najciekawszych polskich twórców szeroko pojętego techno. Muzyk nieustannie poszukuje własnej definicji dźwięku, przekracza gatunkowe granice, łączy rozmaite stylistyki i wychodzi daleko poza klubowe ramy. Jest autorem dwóch albumów („Biscuit Symphony, 2011 i „Classicalism”, 2015) oraz kilkunastu singli i EP-ek publikowanych w barwach wytwórni Cocoon, Recognition, Synewave i Definition Records i innych. Ze swoimi energetycznymi setami didżejskimi dotarł do Portugalii, USA, Afryki Południowej, a nawet do Japonii i Australii. Miłośnik syntezy modularnej, zawsze twórczo niespokojny i kierowany potrzebą dalszego rozwoju.
Irad Mazliah – choreograf, tancerz, dyrektor artystyczny. Jego spectrum zainteresowań rozciąga się pomiędzy sztuką tańca, teatrem, działaniami typu site-specific, a tworzeniem autorskich scenografii i prac plastycznych. Jest pomysłodawcą i współtwórcą the Sadna Dance School w Izraelu – profesjonalnego trzyletniego programu edukacji tanecznej. Stypendysta Amerykańsko-Izraelskiej Fundacji Kulturalnej. W 2011 zrealizował spektakl „Foreignwork” w ramach Festiwalu Sztuki Contact Point 2011 dla Muzeum Izraela w Jerozolimie. W 2011-2012 obejmował stanowisko dyrektora artystycznego Festiwalu Tańca Intimadance, organizowanego przez Teatr Tmuna w Tel Avivie. W 2013 roku uzyskał stypendium artystyczne od Instytutu Adama Mickiewicza. Wtedy postanowił przeprowadzić się do Polski i od tego czasu współpracował między innymi z Teatrem Tańca Zawirowania, Acro Dance Company i Teatrem Cinema.
Die Ausstellung ist während der Veranstaltung verfügbar:
VI Międzynarodowe Biennale Plakatu Społeczno-Politycznego“Dwanaście uniwersalnych wartości:
nadzieja, tolerancja, szacunek, wolność, przełamywanie barier, spotkanie, odpowiedzialność, sprawiedliwość, porozumienie, solidarność, dialog, równość, które określiły nasze działania, jako drogowskazy wpisuję się w idee Biennale i stanowią linię przewodnią i motywację dla naszych dalszych działań”. Za słowami
Leszka Szustera – dyrektora Międzynarodowego Domu Spotkań Młodzieży i
Pawła Warchoła – kuratora wystawy, podpisało się kilkuset artystów z 27 krajów, tworząc
594 plakatów. Dzieła te stanowią graficzny odzew na współczesną rzeczywistość.
Organizatorami wydarzenia są Filharmonia im. M. Karłowicza w Szczecinie i Mazzolleum.
Sponsorem wydarzenia jest MURAPOL S.A.
Partnerami wydarzenia są Piwnica Kany, Ogrody Kultury i Warsaw Dance Department.
Sponsor
DETAILS
Krzysztof Knittel i przyjaciele
18-11-2017 18:00