Leszek Możdżer, jedna z najbardziej rozpoznawalnych osobowości na polskiej scenie jazzowej, i orkiestra Holland Baroque Society (wcześniejsza nazwa Baroque Holland), specjalizująca się w wykonywaniu muzyki dawnej na starych instrumentach, i to ze znajomością praktyk historycznych.
Repertuar Baroque Society to zapomniane arcydzieła i najsłynniejsze utwory muzyki dawnej. Artyści nie stronią również od dźwiękowych eksperymentów z muzyką ludową, współczesną, popularną i – jak się okazuje – jazzową. Holland Baroque Society nie ma stałego dyrektora. Zamiast tego orkiestra posiada zarząd artystyczny, w którego skład wchodzą jej cztery założycielki: Esther van der Eijk, Judith Steenbrink, Lidewij van der Voort i Tineke Steenbrink. Cztery panie odpowiadają za programy koncertowe i angażują do ich realizacji liderów muzycznych.
Orkiestra zdobyła uznanie z uwagi na nowe, świeże podejście do muzyki i piękne brzmienie. Koncerty emanują wyjątkową energią, która pochodzi z inspirujących relacji pomiędzy artystami oraz całym zespołem i wykonywaną muzyką. Baroque Holland Society współpracowało do tej pory z wieloma muzykami, jednak mariaż z jazzem to stosunkowo nowe doświadczenie. Leszek Możdżer i Holland Baroque Society, czyli Bachowski fundament i jazzowy temperament.
------------------------------
dr Mikołaj Rykowski
Muzykolog i dyplomowany klarnecista, związany z Katedrą Teorii Muzyki na Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu. Autor książki i licznych artykułów poświęconych fenomenowi Harmoniemusik – XVIII-wiecznej praktyce zespołów instrumentów dętych. Współautor scenariuszy "Speaking concerts" i autor słownych wprowadzeń do koncertów filharmonicznych w Szczecinie, Poznaniu, Bydgoszczy i Łodzi.
Die Ausstellung ist während der Veranstaltung verfügbar:
VI Międzynarodowe Biennale Plakatu Społeczno-Politycznego“Dwanaście uniwersalnych wartości:
nadzieja, tolerancja, szacunek, wolność, przełamywanie barier, spotkanie, odpowiedzialność, sprawiedliwość, porozumienie, solidarność, dialog, równość, które określiły nasze działania, jako drogowskazy wpisuję się w idee Biennale i stanowią linię przewodnią i motywację dla naszych dalszych działań”. Za słowami
Leszka Szustera – dyrektora Międzynarodowego Domu Spotkań Młodzieży i
Pawła Warchoła – kuratora wystawy, podpisało się kilkuset artystów z 27 krajów, tworząc
594 plakatów. Dzieła te stanowią graficzny odzew na współczesną rzeczywistość.